Träningen  

TRÄNA UTOMHUS

Tänk dig den sköna känslan av vinden i ansiktet, regnet som strilar, solen som värmer, kylan som biter, dofterna från jorden och växterna.....att träna ute är inte bara fysisk ansträngning för kroppen utan också upplevelser för sinnet och själen. Häng med oss ut och träna tillsammans! Vi erbjuder både ett rejält promenadpass, ren löpning och löpning kombinerat med styrketräning utomhus.

Powerwalk

Följ med på en kraftfull gång med inslag av styrkeövningar Vi varierar gången från promenadtakt till riktig snabb gång med både djupa steg och höga knän. Vi stannar och ”pausar” och gör styrkeövningar såsom situps, armhävningar och rygglyft mm. Vi går en runda på omkring en timme (ca 4 km) inkl uppvärmning och nedvarvning/stretch. Passet körs i Kävlinge. 

Löpning

Inom området löpning erbjuder vi både olika typer av distanspass (lika längd och fart) och kvalitetspass (löpskolning/löpteknik, fartlekar, backträning, intervaller osv). Upplägget på passen är gjort så att alla kan hänga med och de snabbaste får helt enkelt springa lite längre. Alla löppass är ca 60 minuter om inget annat anges och inleds med uppvärmning och avslutas med rörlighet/stretch. 

Våra löppass är på måndagar kl 18.00 i Lund/Friskishuset och planen för uppläggen av respektive pass hittar du här >>

Cross 

I Cross blandas träning stationer med löpning. I stationerna jobbar vi både med styrka och kondition. Det är ett pass med mycket träningskänsla och tempo. Mellan stationerna är det förflyttning/löpning i 3-5 min i ett tempo kring 6 - 6.30 min/km. Cross är enkelt, effektivt och varierat. Här har alla möjlighet att ta ut sig utifrån sin nivå.

Cross har vi på tisdagar 18:30 i Furulund/Vikenhallen och onsdagar 18:00 i Lund/Friskishuset

Offroad

Förekommer då och då som eventpass. För dig som vill ha en annorlunda, äventyrlig och lekfull träningsupplevelse. Ledarna kan, även om de alltid behåller glimten i ögat, vara tuffa och krävande. Vi jobbar både med styrka och kondition och du måste vara beredd på att skita ner dig och vara lite stryktålig. Du måste inte vara vältränad, men helt otränad fungerar inte heller.

Kurser i löpning

Vi erbjuder regelbundet olika typer av löpkurser. Det kommer att vara allt från att komma igång att jogga till att slipa sin löpteknik och löpstyrka. Deltagarantalet på kurserna är begränsat så att våra tränare har möjlighet att ge individuell feedback och hjälp, allt för att deltagarna verkligen ska få en chans att utvecklas i sin löpning.  


            Friskis&Svettis Lund, Gustavshemsvägen 1 A, 227 64 Lund  reception telefon; 046-136401 Mail; reception@lund.friskissvettis.se